Subscribe:

Ads 468x60px

czwartek, 25 kwietnia 2013

Dzień wyzwolenia Włoch

Dziś we Włoszech obchodzone jest święto narodowe. Data 25 kwietnia 1945 wskazuje na święto upamiętniające wyzwolenie od faszyzmu.
Oczywiście dzisiejszy dzień jest dniem wolnym od pracy, czyli mniej-więcej ja również się załapałam :) Całkiem zapomniałam o tym dniu, choć host mi mówił kiedyś o tym, że się zbliża. Cała ja i moja zdolność do zapamiętywania dat. Tak więc wstałam jak zwykle i cała zdziwiona i zdezorientowana, że wszyscy śpią i nie ma codziennego rumoru przed wyjściem do pracy. Już chciałam wpadać do pokoju hostów z alarmem, że zaspali!
Ogarniając siebie i całą sytuację oraz korzystając z dzisiejszej słonecznej pogody wyszłam na miasto. Natrafiłam na małą paradę związaną ze świętem oraz tłumy mieszkańców Civitanovy na ulicach. Chciałam zakupić sobie okulary przeciwsłoneczne, gdyż nie posiadam takowych (zapomniałam z domu!), a sklepy dziś są pootwierane, choć nie wszystkie. Zainteresowała mnie jednak tylko jedna torebka. Muszę nad nią jeszcze pomyśleć, kosztuje niespełna 30€ :)

Kończąc mój spacer-zwiedzanie-poznawanie miasta i sklepów trafiłam na przystań i plażę. Jako, że chciałam tylko poczytać książkę w spokoju wybrałam tą kamienistą (w Civitanovie są dwie plaże - kamienista i piaszczysta). Oczywiście nie obyło się bez zaczepienia przez jakiegoś nachalnego gościa, mówiącego bardzo słabo po angielsku (bynajmniej nie Włocha)... tyle jeżeli chodzi o czytanie w spokoju.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
Blogger Templates